Геодезія Геологія Держава та право Журналістика Видавнича справа та поліграфія Іноземна мова Інформатика Інформатика, програмування Історія Історія техніки
Комунікації і зв'язок Краєзнавство та етнографія Короткий зміст творів Кулінарія Культура та мистецтво Культурологія Зарубіжна література Російська мова Маркетинг Математика Медицина, здоров'я Медичні науки Міжнародні відносини Менеджмент Москвоведение Музика Податки, оподаткування Наука і техніка Решта реферати Педагогіка Політологія Право Право, юриспруденція Промисловість, виробництво Психологія Педагогіка Радіоелектроніка Реклама Релігія і міфологія Сексологія Соціологія Будівництво Митна система Технологія Транспорт Фізика Фізкультура і спорт Філософія Фінансові науки Хімія Екологія Економіка Економіко-математичне моделювання Етика Юриспруденція Мовознавство Мовознавство, філологія Контакти
Українські реферати та твори » Биология » Чарльз Дарвін - корифей еволюційного вчення в біології

Реферат Чарльз Дарвін - корифей еволюційного вчення в біології

Категория: Биология

Реферат на тему

Чарльз Дарвін -корифей еволюційного вчення в біології

Обгрунтування вибору теми

На сьогоднішній деньіснує багато різних гіпотез щодо походження людини. Наприклад, щоприлетіли на землю інопланетяни схрестили свої клітини з клітинами, що населялив той час Землю, мавп і отримали людини. Але теорія, яка доводить послідовнепоходження людини, тільки одна - це теорія Чарльза Дарвіна. У своємурефераті мені хотілося б розвіяти такі гіпотези поруч наведених фактів тааргументів. Хочу сказати, що якби який-небудь вчений в наш чассформулював свою власну теорію походження видів і спирався при цьомуна чітко викладені висновки, як Дарвін, я міг би з ним погодитися.

У Чарльза Дарвіна менепривернуло те, що він діяв як зразковий учений: всі його висновки строгообмежені тим науковим матеріалом, на який він міг спиратися як натураліст імандрівник. Він не прагнув вийти за межі цих матеріалів ісформулювати якісь ширші узагальнення. Він прямо вказує напроблеми, які не піддавалися рішенню в його час. Наприклад, до появирозробленої генетичної теорії каменем спотикання для дарвінізму булапроблема мінливості і спадковості. Тому Дарвін до кінця життяколивався в питанні про те, що більш важливо для динаміки мінливості -зміна середовища проживання або зміни в самому організмі (ця проблема врадянський час склала істота конфлікту між послідовниками Лисенко тагенетиками).

Теорія Дарвіна дужепереконлива, що робить її привабливою для риторичного використання всамих різних областях. Але все ж не можна забувати, що вона вирішує цілкомпевне завдання: наукове пояснення в біології. А теорія, яка не знаєсвоїх власних кордонів, не має відношення до науки.

Рівно 200 роківтому, 12 лютого 1809 року в Шрюсбері, народився Чарльз Дарвін.

Чарльз РобертДарвін - англійський натураліст і мандрівник, одним з перших усвідомив танаочно продемонстрував, що всі живі організми еволюціонують у часівід спільних предків.

Еволюційне вчення (також еволюціонізм ) - система ідей і концепцій в біології, що затверджуютьісторичне прогресивний розвиток біосфери Землі, що складають її біогеоценозів,а також окремих таксонів і видів, яке може бути вписане в глобальнийпроцес еволюції всесвіту.

Перші еволюційніідеї висувалися вже в античності, але тільки праці Чарльза Дарвіна зробилиеволюціонізм фундаментальною концепцією біології. Хоча єдиної і загальновизнаноїтеорії біологічної еволюції досі не створено, сам факт еволюції сумнівувчених не піддається, тому що має величезне число прямих підтверджень.

На Землі існують не менш2 млн. видів тварин, до 0,5 млн. видів рослин, сотні тисяч видів грибів і мікроорганізмів.Як виникло велике різноманіття видів і пристосованість їх до середовища проживання?

Відповідь дає наукова теоріяеволюції живої природи, основи якої в 19 ст. заклав великий англійськийвчений Чарльз Дарвін.

До Дарвіна більшістьбіологів трималося уявлень про сталість і незмінність живихорганізмів-видів стільки, скільки їх створив бог. Організми і органи повністювідповідають меті, яку нібито поставив творець.

Сутність світогляду цьогоперіоду полягає в уявленнях про сталість, незмінність і початкової доцільностіприроди. Такий світогляд одержало назву метафізичного (грец. "физис" -природа, "позначка" - над). Метафізичні уявлення підтримувалися церквоюі правлячими колами.

У 17-18 вв. накопичилося безлічописів видів тварин, рослин, мінералів. Величезну завдання систематизації цихматеріалів виконав Карл Лінней (1707-1778), шведський натураліст, лікар. На основіподібності по одному-двом найбільш помітним ознаками він класифікував організмина види, роди, класи.

Значення праць Ліннея величезна:він запропонував систему тварин і рослин, кращу з усіх попередніх; ввів подвійніназви видів; удосконалив ботанічний мову.

На початку 19 ст. французькийучений Жан Батіст Ламарк (1744-1829) виклав свої еволюційні ідеї в праці"Філософія зоології". Ламарк першийвиклав ідеї еволюції живої природи, стверджували історичнерозвитоквід простого до складного. Він першим поставив питання про фактори -рушійнихсилах еволюції. Тим не менш, Ламарк помилково виводив факториеволюціїз нібито властивого весь живому прагнення до досконалості.Невірно пояснював причини виникнення пристосованостіпрямимвпливом умов навколишнього середовища. Невірно і твердження прообов'язковомупояві тільки корисних змін та їх успадкування.

Отже, наука 18-початку19 в. не могла правильно пояснити рушійні сили розвитку органічного світу. Переднею постали питання: як виникло величезне різноманіття видів? Як пояснити пристосованістьорганізмів до умов навколишнього середовища? Чому в процесі еволюції відбувається підвищенняорганізації живих істот?

Виникнення вченняЧарльза Дарвіна

Виникнення вчення Ч.Дарвінасприяли суспільно-економічні передумови.

У першій половині 19століття в країнах Західної Європи, особливо в Англії, інтенсивно розвивався капіталізм,який дав імпульс розвиткові науки, промисловості, техніки. Попит промисловостіна сировину, населення зростаючих міст на продукти харчування сприяв розвиткусільського господарства.

Інша передумова появидарвінізму - успіхи природничих наук. Описи систематичних груп живихорганізмів приводили до думки про можливість їхньої спорідненості. У багатьох тварин порівняннямвстановили єдиний план у будові тіла і органів. Дослідження ранніх стадій розвиткузародків хордових виявили їх разючу подібність. Вивчення викопних рослині тварин розкрило послідовну зміну нізкоорганізованних форм життя більшвисокоорганізованими.

Великі матеріализаморських експедицій, виведення нових порід тварин і сортів рослин неузгоджувалися з метафізичним світоглядом. Потрібен був геніальний розум, якийзумів би узагальнити величезний матеріал у світлі певної ідеї, зв'язати стрункоюсистемою міркувань.

Таким вченим виявився ЧарльзДарвін (1809-1882).

З дитинства Ч. Дарвін захоплювавсязбором колекцій, хімічними дослідами, спостереженнями за тваринами. Студентом вивчавнаукову літературу, оволодів методикою польових досліджень.

Ч.Дарвін на кораблі "Бігль"(Англ. - нишпорка) здійснив кругосвітню подорож. Він досліджував геологічну будову,флору і фауну багатьох країн, відправив до Англії величезна кількість колекцій.

У Південній Америці, порівнявшизнайдені останки вимерлих тварин із сучасними, Ч. Дарвін припустив їх спорідненість.

На Галапагоських островахвін знайшов ніде більше не зустрічаються види ящірок, черепах, птахів. Тварини виявилисяблизькі до південноамериканським. Галапагоські острови - острови вулканічного походження,і тому Дарвін припустив, що на них види потрапили з материка і поступово змінилися.В Австралії його зацікавили сумчасті і яйцекладущие, які вимерли в іншихмісцях земної кулі. Вони розвивалися тут незалежно від еволюції ссавцівна інших материках.

Так поступово міцніла переконанняв змінюваність видів і походження одних від інших. Перші записи пропоходження видів Дарвін зробив під час кругосвітньої подорожі.

Отже , до передумоввиникнення вчення Чарльза Дарвіна відносяться наступні:

1) накопичення великого наукового матеріалу по геології, палеонтології, географії,ботаніки, зоології;

2) створення клітинної теорії, відкриття закону перетворення і збереження енергії,закону зародкової схожості;

3) високий рівень розвитку сільського господарства в Англії - селекції тварин ірослин;

4) власні спостереження і відкриття Ч. Дарвіна під час кругосвітньої подорожіі при вивченні сільського господарства Англії.

В результаті аналізу та узагальнення цього величезного фактичного матеріалу Ч. Дарвін створивеволюційне вчення, яке стало відповіддю на запитання багатьох поколінь вченихі мислителів про походження видів.

Три періоду ро...