> Геодезія > Геологія > Держава та право > Журналістика > Видавнича справа та поліграфія > Іноземна мова > Інформатика > Інформатика, програмування > Історія > Історія техніки
> Комунікації і зв'язок > Краєзнавство та етнографія > Короткий зміст творів > Кулінарія > Культура та мистецтво > Культурологія > Зарубіжна література > Російська мова > Маркетинг > Математика > Медицина, здоров'я > Медичні науки > Міжнародні відносини > Менеджмент > Москвоведение > Музика > Податки, оподаткування > Наука і техніка > Решта реферати > Педагогіка > Політологія > Право > Право, юриспруденція > Промисловість, виробництво > Психологія > Педагогіка > Радіоелектроніка > Реклама > Релігія і міфологія > Сексологія > Соціологія > Будівництво > Митна система > Технологія > Транспорт > Фізика > Фізкультура і спорт > Філософія > Фінансові науки > Хімія > Екологія > Економіка > Економіко-математичне моделювання > Етика > Юриспруденція > Мовознавство > Мовознавство, філологія > Контакти
Українські реферати та твори » Биология » Еволюція видільної системи безхребетних

Реферат Еволюція видільної системи безхребетних

2.1 Губки (Porifera)

2.2 Кишковопорожнинні (Coelenterata)

2.3 Плоскі черви (Plathelminthes

2.4 Немертини (Nemertini

2.5 Круглі (Первічнополостние) черви (Nemathelminthes)

2.6 Кільчасті черви (Annelida)

2.7 Молюски (Mollusca)

2.8 Голкошкірі (Echinodermata)

2.9 Членистоногі (Arthropoda)

Висновок

Бібліографічний список

Сучасний твариннийсвіт являє собою результат тривалої еволюції тварин, в процесіякої по мірі появи відокремленої внутрішнього середовища в живих організмахпочинають відокремлюватися і органи, призначені для підтримання сталості їїскладу, і перш за все - дихальні і видільні органи. Всі клітини тілаздатні виділяти рідкі або тверді продукти свого обміну. Цією тканинноїекскреції цілком достатньо для тих тварин, внутрішня середа яких маловідособлена від зовнішньої, в силу чого продукти екскреції всіх клітин поступаюбезпосередньо в зовнішнє середовище. З появою відокремленої внутрішнього середовищаз'являються і органи, що володіють здатністю поглинати з цієї внутрішнього середовищапродукти обміну, що поступають туди з тканин, і виділяти їх назовні, тобтоспецифічні екскреторні органи. Першу сходинку у розвитку екскреторнихорганів представляють ті випадки, коли частина клітин віднімає продукти екскреціївід інших клітин, без посередництва загальної для тих і інших внутрішнього середовища. Іймовірно на цій щаблі стоять більш великі кишковопорожнинні і більшістьплоских хробаків.

У осмотическомвідношенні внутрішня середа типових морських безхребетних не відокремлена віднавколишнього морської води. Але з переходом тварини в воду нестійкою солоності(Літораль, естуарії) або в прісну воду з'являється необхідність в регуляціїосмотичного тиску внутрішнього середовища, і як пристосування до життя вподібному середовищі виникають осморегулірующей органи. Останні спочаткуабсолютно незалежні від екскреторних органів, але у вищестоящих тварин зазвичайвступають з ним у тісний зв'язок, утворюючи єдиний апарат.

Екскреторна органиутворюються за рахунок усіх пластів тіла, але головним чином - за рахунокфагоцітобласта. Поряд з ним велику роль в екскреції у всіх тварин відіграєпериферичний фагоцітобласт. Тут екскреторну функцію беруть на себе, з одногобоку - окремі клітини і групи клітин неполяризованого фагоцітобласта, зіншого боку - целомічний епітелій і стінки целомодукти. Участь векскреції кінобласта виражається найбільше в освіті за його рахуноксправжніх (ектодермальних) нефрідій. Більш розвинені типи нефрідій і екскреторнихцеломодукти, поряд з екськреторнимі придатками кишечника (мальпігієві судини)утворюють найбільш досконалі видільні органи, з нефроцитів,розташованими у вигляді правильного епітелію і з вивідним протокою.

Функція екскреціївключає в себе попередню переробку екскретів і виділення з організмудекількох різних категорій цих екскретів.

1. Зародженнявидільної системи та її подальший розвиток у безхребетних тварин

1.1 Виділення продуктівметаболізму найпростіших

Найпростішим, як і будь-якиміншим живим організмам, властиві всі функції: харчування, обмін речовин,виділення, сприйняття зовнішніх роздратувань і реакція на них, рух, ріст,розмноження і смерть.

Тіло найпростішихвлаштовано досить складно. У межах однієї клітини відбувається диференціація їїокремих частин, які виконують різні функції. Так, за аналогією зорганами багатоклітинних тварин ці частини найпростіших були названі органоїдамиабо органелами.

видільноїорганелами найпростіших є скоротливі вакуолі. Крім функції виділеннянакопичуються в цитоплазмі рідких продуктів метаболізму (обміну речовин),скорочувальна вакуоль звільняє найпростіше від надлишку води, що надходить знавколишнього середовища в його тіло. Тобто вже у найпростіших функція екскреції об'єднуєтьсяз функцією осморегуляції, або підтримання сталості внутрішнього середовищаорганізму. Морські найпростіші, крім інфузорій, і паразитичні форми позбавленіскорочувальних вакуолей. Рідкі продукти обміну речовин виводяться у нихдифузно всією поверхнею тіла.

Будова скорочувальнихвакуолей інфузорій:

А - скоротливі вакуоліі призводять канали Parameciumcaudatum; Б - скоротливівакуолі інфузорії Campenellaumbellaria в стані діастоли ісистоли; В - схема будови скоротливої вЂ‹вЂ‹вакуолі Cycloposthium: 1 - вакуоль відкривається назовні постійним каналом, оточеним особливими міонемамі-замикачами; 2 - пеллікула - щільний шар ектоплазму. Г - скорочувальна вакуоль Parameciumtrichium з звивистих вивіднимканалом ( 1 ).

2. Виділення продуктівметаболізму багатоклітинних

Виникненнябагатоклітинного було найважливішим етапом в еволюції всього царства тварин.Розміри тіла тварин, раніше обмежені однією клітиною, у багатоклітиннихзначно зростають за рахунок збільшення числа клітин. Тіло багатоклітиннихскладається з кількох шарів клітин, не менше ніж з двох. І серед клітинвідбувається поділ функцій. Клітини диференціюються на комплекси клітин,виконують ті ж функції, утворюють відповідні тканини. А тканини, всвою чергу, утворюють складні органи та системи органів, що забезпечуютьжиттєві відправлення тварини.

багатоклітиннихчерезвичайно розширила можливості Евола-Ціон розвитку тварин ісприяла завоюванню ними всіх можливих середовищ існування.

Розглянемо, як і за рахунокчого відбувається виділення екскрементів і продуктів метаболізму у представниківбагатоклітинних безхребетних тварин:

2.1 Губки ( Porifera )

Губки - найбільшнізкоорганізованних асиметричні або радіально-симетричні багатоклітиннітварини, в основному мешкають в морях і океанах. Вони знаходяться на клітинномурівні організації. Це означає, що їх тіло являє собою скупченняпухко розташованих, в різній мірі диференційованих клітин, що виконуютьпевні функції. Однак ці клітини ще не утворюють справжніх тканин іорганів.

Виділення у губок, які подих, здійснюється дифузно. Рідкі продукти метаболізму і екскрементиз травних вакуолей хоаноцітов - циліндричних або кулястих клітин,утворюють жгутикові камери, і амебоцитів - великих блукаючих клітин,що у перетравленні їжі і здійснюють фагоцитоз, поступют черезсистему каналів в атріальную порожнину, а звідти із струмом води викидаються черезоскулум назовні.

2.2 Кишковопорожнинні ( Coelenterata )

Тип кишковопорожниннихвідноситься до нижчих багатоклітинних тварин, які, однак, по цілому рядуознак складається вище губок. Це приемущественно морські тварини, і лишедеякі з них живуть у прісних водах.

Виділення екскрементіву кишковопорожнинних відбувається через ротовий отвір. Також видільнуфункцію приписують і кишковим порам кишковопорожнинних, але з фізіологічноїбоку це припущення недостатньо обгрунтовано. Зате морфологічно вониє вірогідними гомологами целомодукти, які у багатьох тварин несутьвидільну функцію.

2.3 Плоскі черви ( Plathelminthes )