Українські реферати та твори » Авиация и космонавтика » Перспективи освоєння космосу і Місяця

Реферат Перспективи освоєння космосу і Місяця

3Планосвоєння місяця

4Довготриваламісячна база або перспектива 2050

Висновок

Список використовуваноїлітератури

Слідом за нинішньої інформаційної хвилею нас очікує індустріальнахвиля освоєння і використання космічного простору. Осмислення цьогообставини, як і багатьох інших властивостей феномена космонавтики, частопризводить до відродження і переосмислення деяких старих і майже забутихздогадок і гіпотез. Якось на наукових читаннях імені Ціолковського в Калузізгадали про німецького економістів і географів кінця ХVIII - першої половини XIXстоліття Йоганн Генріху фон Тюнен, який висунув так звану В«хвильовутеорію В»в економічній географії. Згідно Тюнен господарське освоєннявсякої території йде від міста-центру до периферії. Спочатку проводиться щосьзразок розвідки, виявляються можливості і ресурси території, потім тудипересувається промисловість, а місто залишається керуючим і координуючимцентром. Щось схоже відбувається і в космосі, а центром виступає вся планетаЗемля, яка надовго залишиться осередком управління, наукової думки,передової техніки і технології для обживання космічної В«периферіїВ», знявши зсебе зайве тягар індустрії, перетворившись на екологічно комфортне житлолюдини.

Все це так. Але ми забули сказати ще про одну космічноїгалузі, про яку, відверто кажучи, хотілося б не згадувати взагалі іособливо в цій главі, присвяченій грандіозного, воістину космічномутворення, - про військової промисловості, про мілітаризації космічногопростору. У 30-і роки мешканці кількох міст США одного разу в паніцікинулися зі своїх будинків у передмістя та сільську місцевість, забивши шосейні ізалізні дороги. Вони прийняли всерйоз радіопостановку режисера Орсона Уеллесаза романом Герберта Уеллса «³йна світівВ» - про нашестя на Землю спрутообразнихмарсіан. Тепер всі знають, що на Марсі немає не тільки войовничих розумнихістот, але, мабуть, навіть найпростіших бактерій. Загроза з космосу виходитьвід самих землян.

У ті ж роки, на схилі життя, писав свої невеликі філософськіесе (збереглися в рукописі) Ціолковський, якого по праву можна назватипершим гуманістом космосу. На його глибоке переконання успішне і пліднеосвоєння Всесвіту неможливо без солідарності і взаємодопомоги людей - івиходять в космос, і що залишаються на Землі.

Досліджений до теперішнього часу космос виявився млявим.Але він уже відкриває людині безліч своїх багатств - енергетичних,речових, просторових. Він важкий для освоєння, але і багатообіцяюче.Цивілізація другого типу, про яку ми згадували, тобто цілком розвиненакосмічна цивілізація, якою покликано бути людство XXI століття,несумісна з його власними внутрішні антагонізми. Роз'єднанихсоціальних сил не вистачить для оволодіння силами Всесвіту. Ми хотіли б вірити,що розкриття грандіозності завдань і можливостей, що відкриваються передлюдством космічної наукою і технікою, космонавтикою, будесприяти соціальному єднанню мешканців планети Земля на принципахгуманізму, розуму, справедливості, тобто тих якостей, які єдиногідні Homo sapiens, що перетворюється в Homo cosmicus.

1 Вигоди від освоєння космосу

В·Економічна

Економічна вигода від експлуатації космічного простору,так само як і будь-яка інша, знаходиться сьогодні в зародковому стані. Вневагомості проводяться наукові досліди, без жодного сумніву, що дають великувіддачу, але реально єдиним серйозним з точки зору бізнесу проектомє комерційні запуски супутників зв'язку, єдине, що зараз нетільки окупається, але і приносить прибуток. І це незважаючи на скудеющей світовізапаси корисних копалин, брак екологічно чистих джерел енергії таіншого, що з легкістю могло б дати освоєний космічний простір.Тому в майбутньому, так чи інакше, альтернативи освоєння Сонячної системи немає.Швидше за все, це призведе до того, що найбільш вигідним бізнесом на планетістануть перевезення з орбіти на орбіту. І той, хто буде контролювати цейвантажопотік, буде контролювати та економіку усієї планети, так як вонапоступово неминуче, у міру виснаження земних ресурсів, повністю потрапить взалежність від вступника з космосу сировини, енергії і матеріалів, отриманняяких можливо тільки за наявності вакууму і невагомості. Природно, щосаме ця країна стане економічним і військовим лідером, і не тільки через тігрошей, які вона отримуватиме за доставку на орбіту, але й тому, що їйспоруда споруд в космосі і доставка в обидва кінці буде обходитися набагатодешевше, ніж клієнтам-конкурентам. А значить, і велика частина промисловості,що знаходиться на орбіті, буде належати їй. Враховуючи, що тільки наша країнамає досвід будівництва на орбіті, всі будівельні підряди від інших країнтеж будуть нашими. Тому Росія, якщо їй вдасться закріпити сучаснестан ринку орбітальних перевезень, буде мати унікальний шанс назавждивипередити своїх конкурентів, практично застовпивши навколоземний простір імонополізувавши вантажоперевезення.

В·Політична

У світі завжди розуміли, що першість у космічній галузі дужебагато значить при побудові позитивного міжнародного іміджу країни яксвітового лідера. І це сьогодні аксіома, яка не потребує обгрунтування.

В·Військова

Як сказав маршал Жуков, <горе тій країні, яка не зможезахистити своє небо>. сьогодні до цього висловлювання можна сміливо додати:<І навколоземний простір>. Сучасне використання космосу у військовихцілях широко відомо - це й угруповання супутників військового призначення, безчастини яких було б неможливо високоточна зброя, і системи ранньогосповіщення про ракетний напад, і отримання інформації в режимі реальногочасу про події на цікавлячих військових територіях, і багато іншого.Широко відомі і американський проект <СОІ>, що йде зараз будівництвоглобальної ПРО, істотна частина якої повинна знаходитися в космосі, експериментипо створенню бойових лазерів космічного базування, космічнихбомбардувальників і багато іншого. Звичайно, зараз домагаються прийняттяміжнародних угод про недопущення мілітаризації космосу. Але подивіться наісторію міжнародних відносин - коли і які угоди заважали державамвживати заходів щодо підвищення власної безпеки та збільшення військової потужності?Одним з найяскравіших прикладів останнього часу є договір пронерозповсюдження ЗМЗ. На словах всі за нього, але як доходить до діла - коженпереслідує свої, і тільки свої геополітичні інтереси. Так само знерозповсюдженням ракетних технологій і інше, що не візьми. А вихід Америкиз договору по ПРО від 1972 року і з угод за хімічним ібактеріологічній зброї - так це взагалі класика поведінки сильного наміжнародній арені. Американці постійно намагаються не дати світові зміцнитися впрекрасному омані про можливості міжнародної безпеки. Так що непотрібно бути семи п'ядей у ​​чолі, щоб розуміти: з космосом відбудеться те жсаме. Будуть там і гарматні платформи, і орбітальні бомбардувальники, ісистеми глобальної ПРО. А Місяць як стратегічний об'єкт взагалі неможливепереоцінити. Тому той, хто зуміє найбільш широко використовувати цей супутникдля своїх військово-економічних цілей, отримає величезні переваги передіншими країнами. Саме цим пояснюються заявлені Америкою, Китаєм та ЄСплани освоєння в першу чергу Місяця. Вона, без сумніву, стане зоноюперетину різноманітних інтересів провідних світових держав. Військові чудоворозуміють всю стратегічну вигоду знаходження зброї в космосі, тому,мабуть, нас ще чекає космічна гонка озброєнь, неминуча, на жаль, якзміна пір року.

В·Наукова