> Авіація та космонавтика > Банківська справа > Безпека життєдіяльності > Біографії > Біологія > Біологія і хімія > Біржова справа > Ботаніка та сільське гос-во > Бухгалтерський облік і аудит > Військова кафедра > Географія > Геодезія > Геологія > Держава та право > Журналістика > Видавнича справа та поліграфія > Іноземна мова > Інформатика > Інформатика, програмування > Історія > Історія техніки > Комунікації і зв'язок > Краєзнавство та етнографія > Короткий зміст творів > Кулінарія > Культура та мистецтво > Культурологія > Зарубіжна література > Російська мова > Маркетинг > Математика > Медицина, здоров'я > Медичні науки > Міжнародні відносини > Менеджмент > Москвоведение > Музика > Податки, оподаткування > Наука і техніка > Решта реферати > Педагогіка > Політологія > Право > Право, юриспруденція > Промисловість, виробництво > Психологія > Педагогіка > Радіоелектроніка > Реклама > Релігія і міфологія > Сексологія > Соціологія > Будівництво > Митна система > Технологія > Транспорт > Фізика > Фізкультура і спорт > Філософія > Фінансові науки > Хімія > Екологія > Економіка > Економіко-математичне моделювання > Етика > Юриспруденція > Мовознавство > Мовознавство, філологія > Контакти
Українські реферати та твори » Физика » Фізик-ядерник. Приборкувач ядра

Реферат Фізик-ядерник. Приборкувач ядра

Муніципальнеосвітній заклад середня загальноосвітня школа № 80 з поглибленимвивченням англійської мови

Реферат потемі:

5. Висновок

6. Примітки

7. Список використаної літератури

1. ВСТУП

Про фізика, любов моя ...

Я вірю, ви її полюбите, як я ...

Вона гідна королівських почестей,

На світі немає наук, порівнянних з нею!

І. Денисова

Фізика - найбільшфундаментальна галузь науки про природу. Все, що оточує нас - фізичнітіла; все, що відбувається навколо нас - фізичні явища. Досягненнясучасної фізики настільки значні, що не можуть не викликати захоплення.Фізика - багатогранна, тому так непросто окреслити межі цієї науки, і,безсумнівно, вона несе в собі величезну користь для всього людства.

Ми стикаємося з фізикоюкожен день, не звертаючи своєї уваги на це. Адже це все - звичніявища, що увійшли і зміцнилися в нашому житті.

Але як багато ми знаємо процієї дивовижної науці?

Мене зацікавив цейпитання, так як багато хто думає, що людина, розумна істота, і з'явившисьна Землі, зумів підкорити собі її стихі

ї, її лукавство вдачу і незайманіпростори. Але він замахнувся на цитадель, досі непорушну, - творіння матерії іїї перетворення.

На рубежі XIX і XX століть почалася історія штурму атомного ядра, героями якоїстали фізики-ядерники, приборкувачі атомного ядра. Хто виграє в цій битві?Невідомо. Збудувавши першу АЕС, вчені предпологали, що стали володарямиенергії. Ось він спосіб підкорити атом! Але 26 квітня 1986 змінило все. Атомвзяв гору над людиною.

Метою моєї роботиє визначення сутності та основних особливостей професії. Дана метавизначила наступні завдання роботи.

1.Збірі систематизація матеріалу.

2.Розкриттясутності професії.

3.Визначенняосновних особливостей професії.

2. Історія професії

Поява окремого терміна для позначення вченого,займається фізикою, слід віднести до середини XIX століття, коли фізика виділяється як окрема наука зісвоїми об'єктами вивчення і застосовуваними методами.

Ядерна (атомна) фізика - розділ фізики, в якому вивчаютьсяструктура і властивості атомних ядер і їх перетворення - радіоактивний розпад,ділення ядер, ядерні реакції.

Вже в 1896 році А. Беккерель відкрив явище радіоактивності.А в період з 1911 по 1932 рік було встановлено наступне:

- в центрі атома знаходиться важке позитивно зарядженеядро мізерно малого в порівнянні з атомом розміру, в якому зосередженамайже вся маса атома;

- атомне ядро ​​складається з протонів і нейтронів.

У 1935 році запропонована ідея ядерних сил, що утримують цічастинки в ядрі. Надалі в ядерній фізиці визначилося кільканапрямків:

В·фізика ядернихреакцій;

В·нейтроннафізика;

В·ядернаспектроскопія та ін

У самостійні розділивиділилися: фізика елементарних частинок, фізика і техніка прискорювачів зарядженихчастинок.

Вивчення розподілу ядер в1940 - 1950-х роках призвело до відкриття ланцюгових реакцій на ділення ядер урану,створення ядерних реакторів (Е. Фермі, 1942), ядерної енергетики та ядерноїзброї. Був відкритий також термоядерний синтез легких ядер в зірках, створенотермоядерна зброя, розпочато роботи по здійсненню керованого термоядерногосинтезу. Результати і методи дослідження ядерної фізики отримали застосуванняяк в інших областях фізики, так і в хімії, біології, геології, техніці,медицині та ін Розвитокядерної фізики привело до необхідності вирішення проблем, пов'язаних звпливом радіації на природне середовище і людину, похованням ядернихвідходів і т. п., що стимулювало розвиток різних професій, в тому числі ітієї, яка отримала назву "фізик-ядерник".

3.Сутність професії

3.1Хто такий фізик-ядерник?

Фізик-ядерник -фахівець, який експлуатує і контролює роботу обладнання АЕС, ядерних ітермоядерних установок різного призначення. Професія вимагає від фахівцяпереважно інтелектуальних витрат. Професійна діяльність, першвсе, має на увазі здійснення контролю, пошук помилок, виявлення таусунення їх причин. Спеціаліст здійснює діяльність як в приміщенні(Пункті управління, робочому кабінеті, лабораторії), так і поза приміщенням. Дляуспішного виконання діяльності необхідний обмін інформацією з колегами.Зазвичай професійне спілкування відбувається безпосередньо, за допомогоютехнічних засобів зв'язку.

3.2 Щоповинен знати фізик-ядерник?

В·ядерна фізика;

В·пристрій ітехнологія атомних реакторів;

В·практика контролюза роботою обладнання, його діагностиці;

В·практичнавідпрацьовування спеціальних нормативів.

Домінуючівиди діяльності професії фізик-атомник:

В·обслуговуванняреакторних залів, зняття показань приладів, розташованих на реакторах;

В·на основіотриманих даних винесення висновку про стан атомного реактора;

В·в разінеобхідності запуск і перезавантаження атомного реактора.

Якості, що забезпечують успішність виконанняпрофесійної діяльності фізика-атомника: Здібності Особистісніякості, інтереси і схильності

В·аналітичніздібності (уміння одержувати й обробляти потрібну інформацію, оцінювати,порівнювати і засвоювати її);

В·схильність дораціональному, логічному аналізу;

В·математичніздібності;

В·аналітичніздібності;

В·гарнерозвиток мнемічних здібностей (довгострокова і короткочасна пам'ять);

В·високий рівеньконцентрації уваги (здатність зосереджуватися на одному предметі абовиді діяльності протягом тривалого часу).

В·схильність донауково-дослідної діяльності;

В·самоорганізованість;

В·допитливість;

В·відповідальність;

В·самостійність;

В·емоційнастійкість;

В·схильність доаналізу;

В·прагнення доподоланню помилок;

В·вміння зберігатитаємницю;

В·розвинутаінтуїція (вміння робити правильні висновки з недостатніх даних).

Якості,перешкоджають ефективності професійної діяльності:

В·нерозвиненістьаналітичного мислення і математичних здібностей;

В·неорганізованість,невміння концентруватися на розв'язуваної задачі;

В·нераціональність,необережність, необачність;

В·емоційнанестійкість;

В·невміння зберігатитаємницю.

Області застосування професійнихзнань:

В·наукомістківиробництва (атомні електростанції);

В·лабораторії принауково-дослідних інститутах та академіях наук;

В·освітніустанови (ВНЗ).

Хто не ризикує, тому небути фізиком

Обговореннярадіаційно-медичних та радіаційно-екологічних питань, виробництводіляться матеріалів, випробування ядерної зброї, аварії на атомних підводнихчовнах і захоронення радіоактивних відходів (не кажучи вже про видобуток урановихруд) пов'язані із загибеллю людей і збитком, що наноситься природі.

Як відомо,фізики-ядерники працюють з радіактивно речовинами, період напіврозпадуяких, іноді перевищує мільйони років (наприклад, період напіврозпадуплутонію-239 складає 24 тис. років, а урану-235 710 млн. років). Професію поправу можна назвати ризикованою. На плечах фізиків лежить величезнавідповідальність, не тільки за себе або країну, але і за цілий світ.

В«Реактори не помиляються.Помиляються люд...